Februari -- Dua

Orang selalu kata masa senang memang kawan ada je keliling pinggang.. ce try tengok masa susah? ada yang peduli ke ? dulu guwa aku pernah rasa macam cilake je bila kawan pedajai aku.. 'pedajai' maksud aku kat sini bukan jenis pedajai baling tepung + telur masa befday tu.. itu pedajai lain.. 'pedajai' kat sini maksud aku adelah backstabbing.. ha omputih konon.. hahaha

sepanjang aku hidup sampai umo sweet seventeen tak pernah la aku kena tikam dengan manusia yang aku anggap kawan.. aku ni jenis manusia yang bila berkawan tu memang aku takdak la nak syak wa sangka pastu setiap gerak geri dia aku observe.. dak. seriyesly aku bukan manusia jenis camtu.. dan aku memang jenis tak reti nak peratiiiiiii je apa benda yang orang sekeliling aku dok buat.. haah mungkin ada yang kata :


".. tu nama dia hang tak alert apa yang jadi sekeliling hang.."


exkuiz me.. tu pada aku : aku adelah seorang insan yang innesen lagi berjiwa suci. sebab tu aku takdak rasa bakal dikhianati oleh manusia sekeliling aku.. phuiii 'berjiwa suci' =P

tapi bila satu kali aku kena. ha itu jam sindiri mau ingatla.. pada saat waktu terhenti aku dapat tau aku dipedajaikan oleh manusia yang pada aku kemain lagi la baiiiiiiiiik depan aku.. rupanya belakang todia dia punya mami jarummmm tak tau nak habaq.. perhhh masa tu rasa dia macam S*@# !!! 

tapi takpelah.. nama pon manusia.. manusia la katakan.. sorang buat perangai macam taik ada lagi 3-4 orang yang perangai baikkkkkk kat aku.. jadilah seorang pemaaf bukan pendendam.. todiaa =P


*terima kaseh sahabat² sekeliling aku
*tajuk tu camtu sebab februari ada dua cerita je.. pftt ~
*sweet tak aku guna aku ? =P

36 comments:

  1. istilahnya, rambut sama hitam, hati kaler merah wehhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman skang rambut pun dah x bape nak sama hitam dah Ann.
      ada yg mcm2 kaler. yg warna warni pon ade gak skang ni =P

      Delete
  2. sabar lah ye. 1 pedajai, ramai lagi yg ada jadi kawan. suka ayat ni. :)

    ReplyDelete
  3. rambut sama hitam kan cik ana hati lain2

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah phat.. tp zmn skg ni rambut pun dah x bape nk hitam =P

      Delete
  4. kulit orang lain2
    sabarlah, yg penting kena berhati2 dalam memilih kawan
    cantik luar tak semesti cantik dalam
    buruk luar tak semestinya buruk dalam
    dan
    tak semestinya cantik itu buruk, buruk itu cantik
    #ok dah pening dengan perumpaan ni. hahaha
    :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pon pening gak bace LUAR -- DALAM -- DALAM -- LUAR tu O_0

      Delete
  5. memang ada yang suka menangguk di air keruh. akak pernah kena. yang talam dua muka lagi le. bila org cakap buruk kita dia angguk je walhal perkara sebenar dia tau. saja la kekonon nak dengar org dok ngata kita bagi sedap lagi.

    pas mai depan kita buat muka baik. Last bila pecah tembelang. boleh je ckp, i tau u tak salah tapi kalau I side u pun bukan dorang nak caya.. hah.. cam tu la jawapan keramat dia.

    sedih kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah betoi tu kak.. mmg pon.. manusia ni mcm2.
      depan kita hamboihhh kemain la manih mulut..
      belakang ha todia mami jarum tak hengat.. phuii =P

      Delete
  6. sabar je lah...bia kita jd kawan yg baik, jgn berdendam ngan dia..dia yg rugi sbb bz duk ambik thu hal kita :)

    ReplyDelete
  7. tu diaaa selagi kita hidup dikelilingi manusia selagi tu lah ada je pe'el manusia yang macam2 ragam. sabar dan tabah ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah betoi selagi hidup slagi tu lah mcm2 ragam manusia nih =P

      Delete
  8. hai... cik atie datang singgah ni... salam kenal dari PI1M Igan, Sarawak... kikiki... Adat di dunia la tu kan, memang bukan semua orang senang dengan ape yang kite ade... hehehe.. sabar je la jawab nyeeee... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai cik atie ! wahwahwah salam kenal dari semenanjung hehe
      haah mmg kene sabar lah jawabnye kan cik atie kan? kikiki =P

      Delete
  9. Sweet sangat guna 'aku' hahah :p Thanks sebab sudi komen kat entri Fiza & & & dah follow sini jugak :D *cari chatbox tak jumpa pulak :p*

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamboihhh sweet sangat =P
      errr mmg takde cbox la hafiza hehe

      Delete
  10. Kawan pedajai kawan mmg byk . Saba incik anamizu . Hehe . Cari kawan mmg mudah tp cri shabat tu yg susah . Hehe :))

    ReplyDelete
  11. memang menyampah dengan kawan yang backstabber .bagi aku tak payah ada kawan yang baik sangat ni .kawan biasa suda :O

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah tu la skg ni mmg berhati2 la.
      dah serik aku kena camtu.. chitt =P

      Delete
  12. memang wujud kenkawan yg camtu dlm kehidupan seharian...lumrah alam......
    pasti ada yg iri hati...pasti ada yg dengki.....so kena hati2 bila berkawan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah la abg remy mmg belambak je sbnrnye org cmtu.. cuma ana je baru terkena.. pastu baru sedar.. skg ni mmg beware la dlm berkawan =)

      Delete
  13. memang wujud kawan macam ni sekeliling kite~

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah mmg wujud. dan saaaangat banyak sbnrnye.

      Delete
  14. bagus tak simpan dendam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. takdela simpan dendam Hans.
      amek yg positif je hehe

      Delete
  15. setakat ni, aku takda lagi kawan cmtu, kalo ada aku tikam dia guna pisau betul.. tapi kan, memaafkan lebih baik dan mulia.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh nk tikam guna pisau betol ?? hehe takotnye =P

      Delete
  16. okey, wa boleh nampak la part innesen lagi berjiwa suci tu..hahaha

    ReplyDelete
  17. biasalah..perempuan kan..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha lu jgn nk PEREMPUAN sgt la HJ =P

      Delete
  18. jangan layan mami jarum nanti kena cucuk :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah x layan langsung la Cik Pensil hehe

      Delete