Scania NBS 8050

alkesah ni berlaku isnin petang(15 September 2014) takdelah petang sangat sebenarnye.. aku on d way nak p rumah abang long aku kat Putra Heights tapi masa keluar exit Shah Alam (Guthrie) stuck dekat satu jam kat situ.. memula aku pelik gak pasaipa la punya lama stuck kat situ sebabnya bukan peak hours masa tu dalam jam 12.15 lebih kurang.. pastu bila aku nak naik ke susur (KLIA / Putarajaya / Johor Bahru) owhhh rupanya ada satu lori terbalik.. tetiba trailer yang kat middle lane mai himpit ke lane aku (low lane) takdan habeh mak aku becakap ehhhhh lori tu pasaipa mai rapat sangat kat kita tetiba kraaaakkkkkk ! tudiaa habeh rabak dan robek T___T sobss sobsss
memula uncle tu mati-mati ajak setel luar je takmau repot. nak gantikan bumper saja tapi disebabkan mak aku bertekak jugak mati-mati takmau last2 aku kol abg aku and abg aku paksa p buat report je kasi setel.. aku masa tengok mak aku dok betekak tu, aku diam je. aku snap no plat lori tu, snap gambar kerosakan kereta aku tu pastu baru aku kol abang long aku dan tanya apa aku kena buat..aku pon p la buat repot kat IPD Shah Alam sebabnya lokasi kejadian tu masih dalam area shah alam kata abang long aku.. Alhamdulillah lah takde injured apa-apa.. cuma robek gak la hatiku ibarat robeknya kereta aku tu ha.. dua tiga hari ni aku nak kena setelkan segala dokumen untuk proceed claim insurance apa semua.. ni first time ni aku nak buat benda-benda claim nih ! haduiyaiiiii semoga dipermudahkanlah Allahuakbar T_______T

24 comments:

  1. semoga dipermudahkan segalanya..
    dugaan dugaan,.
    sabar ye awk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. moga2 camtu lah Ezy..
      dugaan betoi kali ni :(

      Delete
  2. Mak aih, ganaih gak tu dia boh bagi kat kereta... isk isk, semoga dipermudahkan urusan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hurmm ganaih sungguh dia plain.. habeh koyak rabak camtu ha.. patah kaki la pasni keta masuk bengkel :(

      Delete
  3. uiiii takutnya...

    mudah2an segalanya berjalan lancar kelak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaAllah. terima kaseh. mudah2an la camtu kak nis.

      Delete
  4. Dugaan tu...
    Kalau sabar nanti banyak pahala dapat...
    Sabar ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah dugaan betol ni cero.
      aku bljr suruh diri aku bersabar :'(

      Delete
  5. ish2.. bahaya juga tu, semoga dijauhkan dari accident mcm ni.. driver sekarang banyak yg aggresive tu kadang2 agak takut nk bawak kereta jauh2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la smoga dijauhkanlah exiden2 camgini.. manusia skrg ni ramai yg x peduli org lain masa memandu :(

      Delete
  6. nasib baik xda kecederaan..ishk2..tapi cedera gak hati bila tgk keta tu kan..sabar je la..
    semoga dipermudahkan semuanya ye cik ana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah nasib baik xde cedera apa2 masa tu Atie.. ana risau kat mak & maklang la masa tu tak fikir diri sendiri dah.. terima kaseh Atie. mudah2an la dipermudahkan semuanya..

      Delete
  7. Hemmm. Urusan claim mengclaim settle dah ke? Bersabarlah ya. Naik takut nak drive sekarang... nak kena 200% fokus jaga depan belakang, kiri kanan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru setelkan dapatkan salinan report & lain2 dokumen.. belom pegi wkshop pon lagi ni FM.. tu lah bila dah lepas 3--4 hari ni, baru terasa ketar lutut bila nak drive kat jln raya.. terbayang2 lagi trailer tu mai himpit :'(

      Delete
  8. nasib baik tader pa per...mak aiiiii...garangnya mak awak..hehehehehehehe.......
    ada hikmah di sebalik semua ini..keep calm ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah sipbaik xde pape aiman.. errr mak sy garang sbb uncle tu memula tanak buat report.. die mati2 nk byr 2ratus je mase tu.. tu yg mak sy bertekak mase tu hehehe.. tu lah ade hikmahnye.. bersabar je la sy :'(

      Delete
  9. Sabar yer akak. :) Ada hikmah.

    ReplyDelete
  10. Allahh...! sabar ye ana... semua dugaan ini adalah untuk mendekatkan kita denganNya... semoga dipermudahkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kena bsrbar byk2 lah.. ujian tanda Allah syg kita kan acik idah :')

      Delete
  11. Aduhai. Kesiannya ana. kalau Scha, trauma jap beberapa hari. Alhamdullilah ana takkde pape :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah tu yg buat ana paling lega sbb ana, mak & makcik xde pape :)
      dan alhamdulillah takde traumatize setakat ni hehe

      Delete
  12. fuhhh...ni lagi ganas ni. ni bukan setakat kena 'cium' ni, ni dah merobek, mengguris, menghiris dah ni. apa2 pun syukur la selamat. Kira mengerikan jugak la kalau accident dgn trailer ni.

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah. Kes berjaya diselesaikan dgn baik.

    ReplyDelete