Sorry Susahkan Semua




Aku tau dah soalan korang apa dia -- 
KENAPA TUKAR URL ?

ok jawapan aku --
selama ni aku dok guna Diary-kecilku.blogspot.com sebagai url blog.. Lama jugak aku dok perati tiap kali google sendiri url blog, paaaapppp tudia keluar paling atas. Ok lah tu kan nak apa lagi ?  

Tapi.. ha ni dia sebab dia - ada keluar beberapa bloglist lain yang gunakan nama blog yg sama sebijik macam aku punya.. ada dua blog yang aku tengok tu blog dari Indonesia.. cuma bezanya depa guna NAMA BLOG saja sama sebijik tapi dengan url berbeza.. 

Dah tu apa masalah yang aku gatai tangan p tukaq jugak url ?

Aku nak matchkan dengan nama aku. 
A.N.A.M.I.Z.U maka aku decide untuk jadikan url blog aku ana-mizu[dot]blogspot[dot]com.
4 tahun dulu masa aku muda remaja belasan tahun dah rasa comel sangat dah guna diary-kecilku tu.. bila dah makin tua ni rasa macam pfttt pulak nama tu. Disebabkan itu jugaklah aku decide tukarkan dan berikan nafas baru yang berbau lebih harum semerbak kasturi pada blog ini dengan nama baru iaitu ana-mizu.blogspot.com jyeahhhhh~ mudah ringkas dan padu gitttewwww hahaha


Dan aku dok berkira-kira macam nak beli domain. Nak bagi jadi Ana-mizu[dot]com je terus.. tapi nanti dulu lah.. rilek-rilek dulu.. 


p/s : aku tengah jejak rumah korang one by one.. cari secara manual link-link blog engkorang.. kalo sesiapa sudi, tempeklah link blog engkorang kat komen sini ye.

UPDATE : aku pon pening pulak sebabnya bila dah update url / link baru taruk kat bloglist, bila klik link tu dia stil bawak pergi link lama pulak.. aku dah tukar kat setting / feedburner / segala yang buleh tukar kat dashboard tu dah update taruk link baru tapi hurmmmm hadoiyaiii cemana pulak nak buat nih T____T   sabar ana sabar... rilek rilek.. fuhhhhhh tarik nafas -- lepas. fikir jap.





39 comments:

  1. patut la tengah2 nak komen tadi tetiba tak boleh... tukar url rupanya.. tapikan ana... url ana nie kalau silap taip dia pergi ke blog jepun tau... ce tak taruk - tu tengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf ye acik idah atas kesulitan hehe.. haah kalo tak taruk dash ( - ) tu akan kuar page jepun huhu

      Delete
  2. Owh sebab tu yer... Moga url baru dapat tempat yang ok ^_^

    ReplyDelete
  3. Jadi cuba nak jenamakan 'anamizu' laa ek?
    Heheheh...
    Good job! and good luck! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku takdela nak jenamakan 'anamizu' sgt sbnrnye cero.
      tapi lepas aku dok google segala mcm psl anamizu,
      ada pulak nama tempat kat jepun mmg nama anamizu =P

      Delete
  4. oh begitu rupanya.. ;)

    tukar url blog bloglist x ilang ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr tukar url blog, habes semua bloglist hilang Nanad :(
      tu yang gagah dan gigih bw utk cari balik blog kwn2 smua hehe

      Delete
  5. hmmm.. mcmana nk update url baru ni kat bloglist? sebab dh unfollow then follow balik tetap die save url lama.. url lama mmg dh xde kan? hmmm.. mcmana nk update url baru ni di bloglist?

    ReplyDelete
    Replies
    1. agak mudah utk update url baru kat bloglist kita amir.
      alaa ciannye amir smpai unfollow & follow balik..
      maaf ek susahkan pulak huwawawa

      jap g ana ajar cane hehehe

      Delete
    2. sameler kitew amir (bloglist problem)... huahuahua ;p

      tapi ai takdela unfollow and refollow... just update new url blog ni di bloglist, tengok2 dia keluar 'blog not found'... huahua~

      Delete
    3. hurmm aku tengah berusaha keras untuk figure out apa masalahnye. nanti apae2 aku update semula ye. TQ plain & kwn2 lain :)

      Delete
    4. tak boleh la ana.. die tetap save url asal.. dah buat banyak kali..

      Delete
    5. hurmm tu lah amir.. ana pon dari semalam dok try mcm2.. xpelah nampak gaya ana kena bw manually la drop url baru kat blog kwn2 sobss sobss.. terima kaseh amir & sori jugak :'(

      Delete
  6. oho..berhijrah url rupanye cik ana kite nie..
    saya beli domain murah je.. dapat la atieabid.com.. :) cuba masuk godaddy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah berhijrah url cik Atie hehe.. ahah ! mcm menarik je godaddy tu ha..
      dah tengok dah Atie !! sy suka ! sy suka ! rawrrr ~ hehehe

      Delete
  7. rasanya nanti yui pun nak tukarla..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe kalo tukar nti bagi tau la ana ye Yui huhuhu

      Delete
  8. bertabahlah kak ana. saya rasa bangga kerana kak ana ingat blog saya secara manual :)
    mekaseh kak ana. kang beli domain beli kan sekali ye. buat hadiah blog. haha. ok gurau. kang tak pasal kak ana datang rumah. dah le teman orang perak jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya sgt sedang bertabah ni hai budak. tu lah ada certain blog yg mmg akak dah save link blog engkorang dlm kepala hotak akak ni haaa.. yg lain2 tu la kena jejak kaseh balik huhuhuwawawa

      Delete
  9. dh x de lah ye background musik yg syahdu dan bunyi air tu :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr background music yang syahdu dan bunyi air???
      errrr blog ana sblm ni mmg xde benda2 tu akak JM hehe

      Delete
  10. Buat masa ni saya pakai yg free je dulu... sbb x berapa rajin sgt... blog pon ikut mood je...
    http://mrpolie.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kaseh sudi singgah sini mr polie hehe
      tu lah stakat ni pon ana mmg x berapa rajin sgt..
      ni pon dok meraba lagi nk repair url apsal tah problem :'(

      Delete
  11. alamak!!!! seram pulak akak dgr sbb smlm akak komen almost 10 ENTRY semua story bab frust cinta, putus tunang dan entri yg berbunga seperti tulis novel bukan ana eh sbb anamizu gak

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh byk gak tu kalo almost 10 entry yg akak JM komen.. huhuhu blog anamizu mane pulak la tu ea? hehe hayuttt kak JM

      Delete
  12. mula-mula mmg mcm tu kot ana. dia perlukan masa sedikit. kalau tak boleh juga, ce tanya kat otai2 blog kat fb. mana tahu boleh tlng. wuwuwu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hurmm tah la Scha.. ni pon ana dok try lagi godek apa yg buleh.. ada dah pm otai2 hopefully depa reply la nanti.. dok tunggu depa respons dulu huwawawa :'((

      Delete
  13. mesti pageview start dr kosong balikkan? zizie tukar nama blog aje.. kesian lak kat pageview dah beratus ribu.. sayang~~ huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hurmm rasenye mmg gitu kot zizie sobss sobss

      Delete
  14. awk.. kite follow awk blk sebab tkot awk apdet nt xkuar dkt dashboard sbb tukar link kan.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok ezy TQ.. buat masa ni blog masih problem lagi sobss sobss

      Delete
  15. Sokey pelan2 k.
    Kite pun mcm nk tukar URL
    Eh BTW kena follow bulk ke tak eh?
    SBB online dgn fon x nmpk

    ReplyDelete
    Replies
    1. xyah folow balik pon sbnrnye kalo masa tukar url pastu url blog xde masalah ape2.. tapi skrg ni mmg ada masalah (blog tak terupdate kat bloglist kwn2) sobss sobss

      Delete
  16. Replies
    1. hurmmm tu lah takpe kak nis.. ana slow2 la ni layankan je T___T

      Delete
  17. Salam..nak tanya..macam kalau lesen kita mati waktu date eksiden.tp dah renew sehari lepas tu sebelum report polis..adakah boleh claim insurans

    ReplyDelete