Mengandung

Sebenarnye 'berita' ni partner aku tak bagi cerita pada sesiapa. Tapi err tapi errr tapi aku tak boleh tahan nak jugak cerita. Tak cerita directly face to face pun takpe. Nak cerita kat sini je. Selepas 2 tahun lebih kawen dan penantian yang dirasakan sangat berkurun lama itu, akhirnya shes pregnant! :)
Dan partner kerja aku si Ida ni bukak mulut bagitau aku dia pregnant pun lepas kandungan dia dah masuk 10 minggu. Dan dia takde muntah-muntah. Aku tanya nape rahsia benda ni daripada aku? Pada hal setiap hari datang kerja hadap muka aku dan selama ni mana pernah sorok apa-apa. Pastu Ida cakap hasben dia tak kasi cerita dulu. Nantila dulu katanya. Tapi last-last terbukak jugak cerita sebab ada sorang akak (jiran rumah dia) datang bayar bil kat ofis ni pastu dok kecoh-kecoh tanya dah buat buku merah ke belum etc. Akak tu memang jenis kepoci. Kalah watawan melodi hahaha. Aku blur je masa tu. Pastu akak tu yang bukak cerita. So -- pecahlah rahsia ittewww =P
Tahniah untuk Ida dan hasben. Moga kesihatan dirimu dan baby baik-baik saja hendaknya. 
p/s: Encik Nafis, kalau encik terbaca entry pasal ni, shhhhhh diam-diam tau. Buat tak tau je dulu selagi cik ida belum cerita kat encik sendiri. Nanti naya saya =P

21 comments:

  1. Alhamdulillah, seorang ummat Nabi bakal dilahirkan ^_^

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..

    bestnye pregnant! tahniah utk kawan ana..
    saye masih menanti kehadiran cahaya mata.. insyaAllah nt rezeki utk saye plak..
    doakan untuk saye ana!

    =')

    ReplyDelete
  3. Tahniah untuk Ida.. ^_^

    ReplyDelete
  4. tahniah buat ida dan suami..

    ReplyDelete
  5. assalam ana..

    maaf lama tak singgah sini..

    ReplyDelete
  6. tahniah buat teman ana tu..penantian yang berbaloi.. :)

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah tahniah buat kwn ya..

    ReplyDelete
  8. Tahniah buat Kawan Ana :)

    ReplyDelete
  9. Lorrr... Mende baik nape nak rahsia? Isks2...

    ReplyDelete
  10. Ada lagi ke rancangan melodi tu? Dah berzaman tak tengok... Ha Ha Ha...

    ReplyDelete
  11. Semoga dapat anak yg comel.. Macam SS.. Keh Keh Keh...

    ReplyDelete
  12. erkkkk.....alamakkkk......sebelum baca last paragraph tu saya dah siap2 msg kt cik ida cakap congratss.....cemana ni cemana ni.......(just kidding)......happy birthday !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. encikkkkkkkkkkk..... haiyoooo janganla buat cenggitu berderau darah sy tau tak encik hadoiiii hahaha.

      mekaseh encik ! nak kek indulgance sebijik!!! =D

      Delete
  13. Assalam ana,
    alhamdulillah
    tahniah untuk partner ana itu yer :)

    ReplyDelete
  14. Tahniah utk partner cik ana tu.. InshaAllah, semoga anak yg dikandung & dilahirkan menjadi penyejuk hati ibu bapa tercinta.. aamiin..

    ReplyDelete
  15. Ingatkan ana yg pegnen. hahahaha. kbaii

    ReplyDelete
  16. wah, terkezut kita dengar mengandung.. hahaha. alhamdulillah. dah sampai rezeki. semoga semuanya berjalan dengan lancar. aamiin :)

    ReplyDelete
  17. boleh imajin betapa happy pasangan tersebut..

    ReplyDelete
  18. tahniah buat Ida dan suami..

    ReplyDelete