Abam Sador Nak Pesan



Tahniah pada adik-adik yang berjaya dapat tempat masuk U.Pada yang tak dapat tempat masuk U takpe, ade je rezeki kat lain. Tak perlu risau sangatlah tak dapat masuk U. Tak bes mana pun life kat U tu.

Takde makna pon kalau masuk U tapi nanti bila habes, tak dapat kerja. Baik engkorang teruskan je usaha mulakan bisnes atau cari pengalaman kerja. Nanti kan bila lepas 3-4 tahun, kawan-kawan engkorang yang kat U tu baru habes grad, engkorang dah boleh berbangga dengan hasil titik peluh kerjaya yang engkorang dah mulakan. Diorang baru nak mula merangkak cari kerja. 

Sila lah jangan rasa down ke hape. Rezeki masing-masing tak sama. InshaAllah ada je rezeki kita-kita kat lain. Jalan kita berbeza. Yakin je ;)


11 Lovenote(S):

  1. masuk U xmenjaminkan kehidupan yg bahagia...yg ptg usaha untuk mcapai kejayaan...

    ReplyDelete
  2. setuju,pendidikan tidak menjamin kekayaan. :-)

    ReplyDelete
  3. yg penting, usaha sebaik mungkin :)

    ReplyDelete
  4. Betul tu yang penting kena usaha..

    ReplyDelete
  5. Btul tu ana...mgkn Allah da tetapkan rezeki kita kat jalan lain..btw ana study mane...

    ReplyDelete
  6. Sebelum masuk U kena tanya diri sendiri dulu akan datang nak jadi apa...
    Ramai orang zaman sekarang masuk U sebab kekonon nanti keluar nak kerja besar gaji tinggi sedangkan niat utama masuk U sebenarnya ialah menuntut ilmu...

    ReplyDelete
  7. Universiti bukan pengukur kejayaan seseorang so jika terpinggir x perlu rasa tersisih

    ReplyDelete
  8. Betul tu. Rezeki masing-masing.

    ReplyDelete
  9. Rezeki allah itu luas. Nk dgn x nk je... kalu nk kn rajin... msk u or x msk u ttp kn cari rezeki

    ReplyDelete
  10. Kalau kita usaha, baru apa yang kita nak tu akan dapat..belajar tinggi belum tentu dapat beri kekayaan.. :) USAHA itu penting!

    ReplyDelete
  11. Assalam ana,
    ya betoi
    Allah letak rezeki setiap kita ni berbeza :)

    ReplyDelete

 
© Copyright | All Right Reserved by Anamizu