Abam Sador Nak Pesan

8:07 AM 11 Comments A+ a-



Tahniah pada adik-adik yang berjaya dapat tempat masuk U.Pada yang tak dapat tempat masuk U takpe, ade je rezeki kat lain. Tak perlu risau sangatlah tak dapat masuk U. Tak bes mana pun life kat U tu.

Takde makna pon kalau masuk U tapi nanti bila habes, tak dapat kerja. Baik engkorang teruskan je usaha mulakan bisnes atau cari pengalaman kerja. Nanti kan bila lepas 3-4 tahun, kawan-kawan engkorang yang kat U tu baru habes grad, engkorang dah boleh berbangga dengan hasil titik peluh kerjaya yang engkorang dah mulakan. Diorang baru nak mula merangkak cari kerja. 

Sila lah jangan rasa down ke hape. Rezeki masing-masing tak sama. InshaAllah ada je rezeki kita-kita kat lain. Jalan kita berbeza. Yakin je ;)


11 Lovenote(S)

Write Lovenote(S)
Deanna Morni
AUTHOR
August 13, 2015 delete

masuk U xmenjaminkan kehidupan yg bahagia...yg ptg usaha untuk mcapai kejayaan...

Reply
avatar
August 13, 2015 delete

setuju,pendidikan tidak menjamin kekayaan. :-)

Reply
avatar
Hanis Amanina
AUTHOR
August 13, 2015 delete

yg penting, usaha sebaik mungkin :)

Reply
avatar
August 13, 2015 delete

Betul tu yang penting kena usaha..

Reply
avatar
Nurul Husna
AUTHOR
August 13, 2015 delete

Btul tu ana...mgkn Allah da tetapkan rezeki kita kat jalan lain..btw ana study mane...

Reply
avatar
cEro
AUTHOR
August 13, 2015 delete

Sebelum masuk U kena tanya diri sendiri dulu akan datang nak jadi apa...
Ramai orang zaman sekarang masuk U sebab kekonon nanti keluar nak kerja besar gaji tinggi sedangkan niat utama masuk U sebenarnya ialah menuntut ilmu...

Reply
avatar
Jari Manis
AUTHOR
August 13, 2015 delete

Universiti bukan pengukur kejayaan seseorang so jika terpinggir x perlu rasa tersisih

Reply
avatar
Farah
AUTHOR
August 14, 2015 delete

Betul tu. Rezeki masing-masing.

Reply
avatar
August 16, 2015 delete

Rezeki allah itu luas. Nk dgn x nk je... kalu nk kn rajin... msk u or x msk u ttp kn cari rezeki

Reply
avatar
Cik Mimie
AUTHOR
August 17, 2015 delete

Kalau kita usaha, baru apa yang kita nak tu akan dapat..belajar tinggi belum tentu dapat beri kekayaan.. :) USAHA itu penting!

Reply
avatar
August 19, 2015 delete

Assalam ana,
ya betoi
Allah letak rezeki setiap kita ni berbeza :)

Reply
avatar