Aku Nasihat Ni Bukan Apa...



Aku sendiri ada few male members yang memang cenggini. Banyak kali jugak tanya kat aku cemana nak mulakan conversation dengan gerl yang baru nak dikenali. Aku sendiri tak tawu nak bagi jawapan sebabnya memang takde satu jawapan solid untuk soalan tu.

Ekceli benda ni depends pada niat jugak aku rasa. Kalau memang sungguh berniat untuk mengenali dan bukan untuk saja main-main, buat gentle je la cakap direct. 'Cakap direct' yang aku maksudkan tu bukannya terus p depan-depan muka gerl tu and bercakap direct yang hang suka dia ke apa. Kalau terus pegi cakap suka kat dia memangla dia akan kata hang gila ke apa belum kenal tetiba cakap cenggitu =P Banyak cara or trick sebenarnya kalau nak mulakan conversation tu.

Haaa tu salah satu contoh. Brader Syahreza ni sebab member dia cabar. Tapi ye lah kan, berpegang pada 'kalau dah jodoh tak kemana', tak sangka permulaan yang cenggitu rupanya jadi isteri dia hehehe. 

Aku ada tanya kat member-member lelaki aku yang masih single, kalau gerl yang mulakan dulu luah perasaan kat hang, apa hang rasa? Ada yang kata tak kisah pon dan sebenarnya lagi beruntung dia kata sebab dia tak payah nak mula dulu sebabnya dia kata, lelaki memang akan malu gila kalau luah perasaan kat gerl tu pastu kena reject. Tak kira lah reject secara lemah lembut ke atau kasar. Yang penting memang kena reject. Malu siot! camtula katanya. Hurmmm habeh tu kalau dah malu kena reject, sampai bila baru nak mula? Apa hang rasa kami-kami yang gegerl ni tak malu ke kalo kami pulak kena reject? =P




10 comments:

  1. Sejak saya duduk Canada ni, saya tak kisah sangat dah kalau ada orang tiba-tiba je datang tegur nak bercakao dengan kita. Sebab dekat sini, semua orang pun macam tu.

    ReplyDelete
  2. malukan kene reject, mcm kawan wak siang2 je dah kena sound dgn awek dlm bas ekspres dok sebelah tu katanya, 'isteri wak tu tengah tungu kat stesen bas tu' ., huhu2

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu carik penyakit nama nya wak....kunun nk tmbh kuota la kann hahahha

      Delete
  3. Erkkk. Kena terima dulu ehh. Hahhaa. Macam amna nak terima kalau tuan badan dah berpunya. Ye dak :P

    ReplyDelete
  4. wahhh. menarik nie. hhaahaha :D

    ReplyDelete
  5. Gi reject shop jugak best.. takyah nak malu2..hehehe

    ReplyDelete
  6. hahaha..kalau ada lelaki nak berkenalan, jaga adab jangan sampai maki-maki dan menjatuhkan maruah dia...kadang=kadang gurl tak layan sebab dia dah berpunya, so orang lelaki janganla kecik hati

    ReplyDelete
  7. shafiq joe...jgn ckp x hensem kalau kena reject...mgkin ada sbb lain or di pandang mata si girl tu rasa x sesuai...so din gibap okey

    ReplyDelete
  8. Assalam ana,
    he3
    akak memang dari dulu xberapa berkenan kalo yang jenih maen ngorat dedepan ni
    mungkin cara yang dok try akak tu tak kena
    tak sopan di mata akak kot
    he3
    tu la pasai akak kenai hubby through ym :)
    dah lama dok chat, bru jumpa n berdepan gitew he3

    ReplyDelete
  9. lelaki yg mulakan langkah dulu tu = gentleman ;-)

    ReplyDelete