Allah Menentukan Segalanya...



Kesahnye pasal partner kerja aku --- Ida. Dia TERbersalin awal. Kelahiran yang sepatutnya bulan Disember nanti tapi baby dah keluar 31 Ogos 2015 jam 4.44pagi kat Hospital Kuala Lumpur. Petang sebelumnya tu Ida dan suami dia pergi ke Melaka untuk uruskan check out adik ipar dia pastu sempatlah berjalan-jalan di sekitar Melaka.

Balik je dari Melaka tu, terus air ketuban keluar tak benti. Terus lah ke HKL untuk rujukan. Pastu doktor terus nasihat untuk stay kat wad supaya senang pihak hospital nak monitor. Sekalinya lepas subuh tadi pagi mak Ida call mak aku untuk inform yang Ida dah selamat melahirkan. 

Baby tak cukup umur lagi. Baru masuk 25 Minggu 6 hari (6 bulan lebih kurang). Memang kena duduk dalam inkubator.Ida mohon doa daripada sahabat-sahabat semua supaya dia dan baby kuat dan selamat. Aku sendiri sebak masa on call sekejap dengan Ida tadi pagi. Semoga sehat dan kuat hendaknya baby dan jugak mama baby. 

Aku kena kerja kuat jugak sebab perlu handle ofis sorang sepanjang Ida cuti berpantang ni. Moga urusan kami sama-sama dipermudahkan segalanya. Mohon doa dari korang juga ya ;)





5 comments:

  1. Subhanallah..kita sama2 doakan ye...Allahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mohon tolong doakan buat sahabat saya ye. terime kaseh PC :")

      [img]http://images6.fanpop.com/image/answers/531000/531598_1399819840248_500_420.jpg[/img]

      Delete
  2. moga baby ida kuat dan selamat insyaAllah :)

    ReplyDelete
  3. hanya mampu berdoa yg terbaik..berat mata memandang berat lagi bahu memikul

    ReplyDelete