Anak Nombor Dua



ANAK DEGIL
Fakta katanya: Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yang betul. Dalam ramai-ramai adik beradik dia je yang KETEGAQ. Kemahuan dia kuat. Kalau buat sesuatu sungguh-sungguh .kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.
Kata aku : Part degil dan keras kepala tu memang aku. Part buat sesuatu bersungguh-sungguh tu pon memang iye.


ANAK MANJA EMAK 
Fakta katanya : Sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. 
Kata aku : takdela semuanya diutamakan ibu. memandangkan aku memang tinggal dengan ibu, so slalunya ibu akan utamakan adik-beradik lain yang tinggal jauh compare dengan aku yang memang duduk depan mata ni =P

TAK PANDAI PUJUK

Fakta katanyaMemang anak no. 2 ni dia tak pandai pujuk makwe atau pakwe dia. (ciannn)
Kata aku : Macam tak berapa betul sangat. Aku rasa aku pandai je pujuk. Errr errr tapi tapi.. nantilah kalo ada hasben, aku repost pasal benda ni. Tengok nanti hasben aku kata aku ni pandai pujuk ke dak =P

BERCINTA

Fakta katanya : Dia kalau bercinta, sangat setia. Sanggup berkorban.

Kata aku : Ini memang betol. Berbalik pada part yang buat sesuatu bersungguh-sungguh tadi tu. kehkehkeh

HITAM / PUTIH

Fakta katanya : Apa yang dikatakan semua dipegang. Kalau hitam, hitam lah. Kalau putih, putih lah. Degil tak boleh toleransi.
Kata aku : Part ni yes memang agak tepat. Aku memang jenis kalau aku dah kata A tu memang A la tapi bukan jenis mengkhinzir buta je nak tegas. Tegas bertempat la kata orang hehehe

HATI

Fakta katanya : Anak no. 2 ni juga nampak je keras. Tapi hati dia lembut. SATU lagi pe’el dia. Dia tak boleh ditegur.
Kata aku : Memang hati agak tisu jugak la sebenarnye. Luaran nampak memang macam kasar gila tapi dalam hati ada taman bunga siap ada taman jepun lagi =P

BERDIKARI

Fakta katanya : Very independent. Memang betul. Tapi kalau terlebih independent pun payah. Mudah bergaul. Very take care.
Kata aku : Agak independent. Mungkin disebabkan aku sorang je gegerl dalam adik beradik aku dan banyak perkara yang aku kena handle sendiri tanpa bantuan daripada abang dan adik-adik aku.

PEMAAF dan CARING

Fakta katanya : Tidak dinafikan anak no. 2 ni pun pemaaf dan caring. TAPI awas, jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.
Kata aku : Part ni pon agak tepat. Aku memang seketul manusia yang agak mudah melupakan dan memaafkan orang. Part 'caring' tu jeng jeng jeng =P

Senang citer, kena kenal dulu lah baru tawu cemane kan. Mostly fakta-fakta tu semua agak tepat jugak hehehe. Korang anak nombor berapa? =D



10 comments:

  1. yeahhh anak kedua!! cuma part yang anak manja emak dengan degil tu macam tak kena dengan aku je.. muehehee... jauh sangat menyimpang

    ReplyDelete
  2. Ada betulnya tu heheheheh

    ReplyDelete
  3. Wah...tq sharing...hehe...

    ReplyDelete
  4. owh..ceritanya anak nombor 2 la ni...

    ReplyDelete
  5. Setiap anak ada fakta masig2 kan :D

    ReplyDelete
  6. Eh, kita anak 9 macam mana pulak? hehehe

    ReplyDelete
  7. Banyak gak yang tepat dengan saya. Saya pun anak kedua juga.

    ReplyDelete
  8. DEGIL tu mmg betul sgt...adik sis JM no2 tu mmg degil...adus!!!

    ReplyDelete
  9. Assalam ana,
    samaaaaa laaaa
    akak pun anak nombor 2 a.k.a anak bongsu he3

    ReplyDelete
  10. Anak nombor duo (';

    ReplyDelete